Brytyjczycy włączyli je do obowiązkowego programu nauczania w szkole podstawowej, polskie ministerstwa objęły patronatami pilotażowy i bezpłatny program edukacyjny promujący je w szkołach podstawowych i gimnazjalnych, a eksperci mówią, że to trzeci język świata. O co chodzi? O programowanie! Możliwość kreowania rzeczywistości podbija dzisiejszy świat edukacji!


Ułatwia rozwiązywanie problemów, daje umiejętności, by stworzyć narzędzia pomocne w różnych dziedzinach oraz pomaga w zrozumieniu świata, którym technologie odgrywają coraz większą rolę. Korzyści płynące z nauki programowania dowodzą, że to wiedza, z którą warto oswajać się od najmłodszych lat życia.

Naukę programowania wprowadzono już do wielu szkół na zachodzie Europy. Korzyści płynące z takiej edukacji dostrzegł również polski rząd. Plany ministerstwa zakładają wprowadzenie pilotażowego programu od nowego roku szkolnego. Nowe kompetencje posiądą nie tylko dzieci, ale również nauczyciele, którzy wiedzę muszą przekazywać. Jeśli pilotaż zakończy się sukcesem, programowanie na stałe zagości w planach lekcji polskich uczniów.


Dla wielu, słowo "programowanie" kojarzy się z jakąś tajemną wiedzą, dostępną jedynie uzdolnionym matematycznie, wiecznie pochylonym nad klawiaturą pasjonatom komputerów. Nic z tych rzeczy. Nie musisz śpiewająco wykonywać rachunku różniczkowego w pamięci o trzeciej nad ranem, bądź być geniuszem fizyki teoretycznej. Programować może naprawdę każdy! Sześcioletnie dziecko, jak i ambitny, nie chcący społecznego odrzucenia emeryt! Programista to nie odludek, to normalny człowiek, jak ja i Ty, który na dodatek ma pełną swobodę działania (programować można wszędzie). Pamiętaj, programowanie to branża, w której nikomu nie grozi bezrobocie - czy uważasz, że komputerów i wszelkich programowalnych urządzeń będzie mniej? No właśnie. Jak zatem zacząć?


Mamy rozmaite umiejętności. Czytamy, piszemy, znamy obce języki, prowadzimy samochody. Specjaliści przekonują, że do tego zestawu powinna dołączyć znajomość języka technologii, czyli programowanie.